Plugga eller jobba?

Jag sitter i ett dilemma!
Jag vet inte vad jag vill göra!
Börja skolan och skaffa mig en utbildning eller leta upp ett annat skit jobb som man kommer trivas med i ett år?
Blir så fruktansvert trött på mig själv att jag inte kommer på något jag vill, känner inte heller att jag vill gå på högskolan och inte fatta ett skit. 300 sidor fakta bok på en vecka, grattis läshuvud men jag klara inte det.
Fan man skulle börja med lärnings utbildningar igen så att icke läshuvud som jag kunde få en chans i livet, jag vill också kunnas lyckas med saker även om jag inte kan läsa eller skriva lika bra som alla andra. Ibland känns det som man ligger längst ner på näringskedjan (ja jag vet att det alltid finns folk som har det värre, men man kan inte hjälpa vad man känner), man kan inte ta en högskoleutbildning för att man har svårt för det, men i dagens samhälle kommer du fan igenstanns utan att vara utbildad. Inte för att jag vill ha ett jobb på en bank eller läkare, men när kassan på ica kräver 3 årig högskoleutbildning och 5 års livserfarenhet så börjar det kännas lite kymigt.

Så man är lagom förvirrad i skallen, inte nog med detta så har man två föräldrar som inte verkar fatta att a-kassan inte direkt slänger pengar efter en, det är inte så lätt när jag inte har kontrollen över allt själv heller, det är massa papper som ska fyllas i av diverse folk som inte får tummen ur röven och gör vad de ska. Sen har jag läst i tidningen att det är många som har problem med att få ut sina pengar i tid.
Något mer att spy galla över????*tänka*
Nä jag tror det är bra för idag!




Det är tur man kan lita på sin trogne följeslagare iallafall!!!





Kommentarer
Postat av: peppe

Mjo.. dagens samhälle är inte format för att man ska ha utrymme att få fundera.



Många sitter i den båten. Blivit av med jobbet, svårt att få nytt... Studera?



och givetvis allas vår kära a-kassa som ställer till det.. önskar jag kunde hjälpa dig :(

2008-09-24 @ 15:47:58
URL: http://writtenfiction.blogg.se/
Postat av: Maelstrom

Känner igen mig mycket i dina tankar... Hoppas du mår bättre nu. Ha det bra.

2008-10-18 @ 09:51:19
URL: http://maelstrom.blogg.se/
Postat av: Elin

alohaaa karin, skoj att du också ahr en blogg :D Long time no see, hur går allt ? jag glider mest rundor, sa upp mig från "fabriken" så hör av dig om du är i stan kan vi ta en fika och snacka lite skit. Sitter ändå bara hemma och ruttnar haha pööööösss fooooobiiiiii

2008-12-27 @ 19:21:45
URL: http://fobiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback